Z pokoju do pokoju – przeprowadzka w ramach siedziby firmy
Strona główna » Z pokoju do pokoju – przeprowadzka w ramach siedziby firmy
Z pokoju do pokoju – przeprowadzka w ramach siedziby firmy
Nie zawsze przeprowadzka oznacza pokonywanie dziesiątek i setek kilometrów. Wyzwaniem może być przenoszenie rzeczy w siedzibie firmy. Choć taka przeprowadzka biura może wydawać się błahostką, to wszystko zależy od tego, jak dużo sprzętu jest do spakowania, rozkręcenia, przeniesienia.
Wyobraźmy sobie dużą firmę. Dziesiątki biurek, komputerów, drukarek i innego sprzętu. Taka przeprowadzka to wyzwanie, niezależnie od tego, czy przenosimy firmę lub jej dział np. z Łodzi do Warszawy, czy też cała operacja zamyka się na terenie firmy. Jak wszystko sprawnie spakować, jak zabezpieczyć sprzęt biurowy, jak zminimalizować czas i przestoje w działalności?
Być może w niejednej firmie pojawia się pokusa, by „wykorzystać” moce pracowników i przeprowadzić się samodzielnie. Ale czy nie lepiej jest skorzystać z fachowców? Bo to nie lokalizacja ma znaczenie, ale zakres prac. Dlatego powierzenie takiego zadania firmie przeprowadzkowej jest najlepszym rozwiązaniem.
Zaufanie, które procentuje
Naszej firmie przeprowadzkowej Złotnicki zaufał m.in. Infosys. W ramach powierzonego nam zadania nie przenosiliśmy ich biur do nowej siedziby poza miasto, ale całą operację wykonaliśmy na terenie w firmy. I niech nikomu nie wydaje się, że to prosta sprawa. Suma spakowanych rzeczy przecież się nie zmienia, a dobra organizacja przeprowadzki jest podstawą sukcesu.
Co wchodziło w zakres prac? To między innymi demontaż dotychczasowych stanowisk pracy, zabezpieczenie sprzętu czy dokumentacji, czyli wszystko to, co wiąże się ze zmianą siedziby/lokalizacja. Nowe miejsce, nowe biura – nawet jeśli są pod tym samym adresem – trzeba przygotować, aby móc przetransportować tam firmowy dobytek.
Jak się przygotować?
Na bazie naszego case study Infosys możemy podpowiedzieć, jak przygotować się do przeprowadzki po terenie firmy.
Spada z głowy problem transportu (choć akurat dla nas to nie kłopot, bo firma Złotnicki dysponuje zróżnicowaną flotą samochodów). Pozostaje tylko (i aż!) odpowiednie planowanie i skoordynowaniem działań. Liczy się przede wszystkim czas i płynność prac, bo kontrahent nie może pozwolić sobie na chaos. My z resztą też nie, bo reputacja marki Złotnicki jest dla nas bardzo ważna – pozycję solidnej firmy przeprowadzkowej budowaliśmy przecież przez lata.
O czym należy pamiętać, przenosząc się z piętra na piętro, z pokoju do pokoju, wszystko po terenie firmy?
Warto zacząć od inwentaryzacji – spis ile szafek małych, ile szaf dużych, ile biurek czeka na przeniesienie, jest po prostu obligatoryjny. Druga sprawa to termin przeprowadzki, który dobrze jest wyznaczyć na taki okres (o ile to możliwe), gdy nie zaburzy to ciągłości pracy firmy (nie naszej, rzecz jasna, a klienta). Każda przeprowadzka wiąże się z trudnościami, ale jeśli dobrze zaplanujesz prace, możesz liczyć na sukces, a przeprowadzka w jeden dzień, no góra dwa-trzy stanie się możliwa. Rzecz jasna o zmianach należy poinformować pracowników i to odpowiednio wcześniej, by mogli się do wszystkiego przygotować. Grunt to planowanie!
Oczywiście, podstawą jest też profesjonalne pakowanie w kartony, stretch czy folię bąbelkową. Jeśli jednak powierzasz to firmie przeprowadzkowej, to konieczność gromadzenia pudeł masz po prostu z głowy. Złotnicki realizuje przeprowadzki kompleksowo.
Gdy już wszystko jest zabezpieczone, pora na transport. Jeśli to przeprowadzka w siedzibie np. z piętra na piętro, to raczej zbyteczny jest samochód bagażowy, za to przyda się schodołaz do przenoszenia mebli i wyposażenia. No i ludzie. Profesjonalna firma przeprowadzkowa wie z doświadczenia, ile czasu zajmie cała operacja, gdy zajmie się tym 5 osób, a ile gdy pracować będzie 20 osób. I znowu kłania się planowanie – jeśli nie masz doświadczenia, możesz albo przecenić swoje możliwości, albo nie doszacować prawdziwych potrzeb.
Więcej zalet niż myślisz
Jeśli w najbliższym czasie czeka cię, drogi przedsiębiorco, zmiana adresu i siedziby i przeprowadzka firmy, albo nawet gdy tylko przenosisz firmowy dobytek z piętra na piętro, to oczywiście – możesz przewieźć samodzielnie wszystkie rzeczy. Pomyśl jednak, czy naprawdę masz na to czas?
Decydując się na firmę do przeprowadzki, niejako zrzucasz z głowy problem. To my zadbamy o wszystko, co związane z przeprowadzką – pakowanie, noszenie, transport. Ty w tym czasie zajmuj się rozwojem swojej firmy, my wykonamy za ciebie „brudną robotę”.