FAQ

ABC przeprowadzki

Powiadom wszystkie osoby, urzędy i instytucje, które mogą być zainteresowane Twoim nowym adresem do korespondencji. Zrób selekcję swoich ubrań, rzeczy osobistych oraz książek. To odpowiedni moment by zdecydować, które rzeczy chcesz zabrać ze sobą, a z którymi chciałbyś się rozstać. Niepotrzebne, lecz w dobrym stanie ubrania, książki czy zabawki można oddać do pobliskiej instytucji wspierającej ludzi ubogich i potrzebujących.

ROZWIĄŻ UMOWY Z:

  • telewizją kablową,
  • elektrownią,
  • telekomunikacją,
  • gazownią.

Na cztery tygodnie przed planowaną przeprowadzką podejmij decyzję czy:

I wariant
Skorzystasz z profesjonalnej firmy przeprowadzkowej posiadającej certyfikaty, licencje i ubezpieczenia oraz wykwalifikowany personel, który wykona usługę kompleksowo, czyli „door-to-door”, a może wybierzesz wariant usługi, w którym spakujesz się sam, a firma dostarczy tylko materiały pakowe (kartony) oraz zabezpieczy meble w folię.

II wariant
Możesz wybrać wariant tańszy, choć nie zawsze uczciwy, polegający na wezwaniu firmy, która pracuje (na godziny), ale przedłuża czas pracy, daje mniejszą liczbę osób, co również spowalnia usługę, dostarcza kartony zakupione w skupach makulatury, a przede wszystkim nie posiada żadnych ubezpieczeń i nie bierze odpowiedzialności za powierzone mienie.

III wariant
Możesz również wybrać wariant TAXI i grono niedoświadczonych przyjaciół. W tym przypadku cała forma organizacji usługi, zabezpieczanie mebli oraz organizacja kartonów należą do Ciebie. Osoby, które pomagają Ci przy usłudze, w momencie uszkodzenia mebli czy cennych przedmiotów, a także klatki schodowej albo windy nie będą ponosić kosztów naprawy, a cały problem odpowiedzialności spocznie na Tobie. W tym momencie pomyśl że przeprowadzka wiąże się ze stresem, a Ty chcąc zaoszczędzić pieniądze, zaczynasz wbrew swoim oczekiwaniom wydawać ich więcej (uszkodzenia i naprawy).

Tydzień przed przeprowadzką należy podać nowy adres pocztowy instytucjom, od których oczekujesz korespondencji (prenumeraty, banki, operatorzy sieci GSM), opłacić zaległe rachunki za lokal, zaplanować dzień przeprowadzki z domownikami, ustalić zadania dla każdego z nich lub wyznaczyć jedną osobę odpowiedzialną i decyzyjną.

Przy pakowaniu trzeba pamiętać o oznakowaniu zawartości kartonów; pudełka, w których znajduje się szkło i porcelana, należy oznakować hasłem: UWAGA! lub OSTROŻNIE SZKŁO!
O tych czynnościach nie musimy pamiętać w przypadku, gdy wybraliśmy formę usługi „door-to-door” – wtedy cały ciężar oznakowania i odpowiedzialności spoczywa na ekipie przeprowadzkowej. Dlatego należy jak najmniej przeszkadzać umówionej ekipie podczas ich pracy. W razie wątpliwości i uwag należy kontaktować się z kierownikiem przeprowadzki, który odpowie na każde pytanie i uwzględni Państwa sugestie.

Najpóźniej 14 dni przed terminem usługi należy dokonać segregacji rzeczy, natomiast firma powinna dostarczyć kartony do pakowania i taśmy niezbędne podczas przeprowadzki.

Niezbędną częścią wszystkich ustaleń i uzgodnień pomiędzy firmą reprezentowaną przez konsultanta a klientem jest umowa, która da gwarancję, że przeprowadzka odbędzie się w planowanym terminie, a także zagwarantuje odpowiedzialność firmy za ewentualne szkody poniesione w trakcie usługi.

Zaprosić konsultanta, który bezpłatnie pomoże w wyborze formy usługi, doradzi w planowaniu przeprowadzki, ustali odpowiednią ilość kartonów do pakowania, zaproponuje dodatkowe zabezpieczenia np: pakowanie mebli w folie.

Firmę, która wykona dla Państwa przeprowadzkę, najlepiej wybrać cztery tygodnie przed planowaną przeprowadzką.